tisdag 21 februari 2012



Time out !!!!

ja det va precis vad jag tog i går kväll..Time out ifrån ALLT inkl. mig själv..

Efter att dom små barnen somnat gott så tog dom stora grabbarna å jag tillfället i akt å kastade oss raklånga å kollade förnedrings tv i form av BIG BROTHER :)

Dagen igår ingår på min lista för * värsta dagarna i mitt liv *

Jag visste att min syster inte skulle komma själv till mötet med prästen igår..Ella visste å visste..Jag hade på känn att hon inte skulle vara själv..
Jag skulle åkt själv men jag mår inte jordgubb om vi säger så,så jag kände att jag ville ha stöd jag med.Det finns 1 person som står mig väldigt nära å som kom in i mitt liv då min snart 15-åring hittade sin bäste vän som numera kallas för bror..Denna personen är min "bonusson´s" mamma Nina ♥ Å vi har många liknande upplevelser i livet även om vi e olika..Hon e min frugis liksom :)

Hon är ingen "gapig lägga sig i människa" utan jag visste att hon skulle kunna dämpa oss alla med sin personlighet Å det gjorde hon♥

Mina barn har tagit stor skada i detta å eftersom min 15-åring är den som är känsligast så har han mer eller mindre sen min olycka vägrat å lämna min sida..Han deklarerade lagom till att det var dax å åka ner till stan att han minsann INTE accepterade ett nej utan skulle med till vilket pris som helst..

Ord som *mamma jag älskar dig å nu får det räcka med allt å all skit som du får ta* Det värmer ett mamma hjärta så gott att det inte går att beskriva i ord !!

Hur vidrig å jävlig jag än må vara eller uppfattas som,så har jag nånstans å på nått sätt i alla fall lyckats uppfostra min grabbar så att dom tänker med hjärtat..Ja det gäller alla pojkarna men Tobias som min 15 heter är ett strå vassare än oss alla tillsammans typ ♥

Mycket riktigt väl utanför kyrkan satt vi å väntade en stund med å gå in eftersom vi lyckat vara en hel halvtimme förtidiga.Å när vi gick in så kom min syster strax efter..Med PAPPA !!

Dom hälsade inte på varken Tobbe,Nina eller mig MEN vi hälsade inte på dom heller så det va idioti both ways om jag ska döpa det till något.

Operation "pajkastning" började då prästen,syrran,pappa å jag gick undan för å prata.I angränsande rum satt Nina å Tobbe å väntade.Den känslan av å sitta på en sida av bordet själv å ha min syster å pappa framför mig..Ja den va inte å leka med.
Jag insåg rätt så fort att kommunikationen verkligen hade gjort sitt eget märke i å med att vi inte talats vid ALLS som i somras..
Pappa hade ingen aning om varför eller jag ville..Det visade sig rätt så snart i disskussionen..

Min syster hade tagit på sig en osynlig skyddsrock å sa saker som jag iofs hade hört men i en annan tappning..
Likaså hade min pappa hört DEN varianten MEN inte MIN..Samma sak är jag övertygad om att min syster tyckte om mig..!

Jag kände efter en stund att det blev för mycket för mig då jag insåg att pappa satt å tyckte saker om mig som han enbart kan tycka genom vad han hört av mamma när hon levde eller av syrran såhär i efterhand..
Men det är ju inte sanningen !!!!
Sanningen är den som öronen har tagit emot å uppenbarligen sollat väldigt rejält i å därför har fortsättningsvis vidareberättelsen inte varit den sanning som jag står för !

Detta är inte ett ovanligt eller nytt fenomen överhuvudtaget,tvärtom..HUR ofta berättas en historia vidare i sitt exakta format????

jag anser mig vara en realist tillika behaviorist å i å med detta VET att det tappas handling/ord eller läggs till handling/ord ihop med uppfattningen av den som hört historien samt förmågan att leverera historien vidare...Många moment där det som regel sker en viktig å avgörande förändring..SOM NU !!

Ren rappakalja å vad jag kände som smutskastning..Jag kände bara att detta inte var vad mötet var till för..Mötet var till för å lösa situationen med mammas värdighet å inget annat..

Jag ska vara ärlig å jag står för detta som jag nu skriver...
JAG flög upp med alla dessa skitord över mig så bad jag dom ALLA dra åt helvete !!
jag förklarade högljutt att jag minsann inte bara har något otalt med GUD utan även dom två som satt framför mig!
Tror det va 3 glasdörrar jag rusade ut genom å slängde i å när jag kom ut.ja då brast jag..Hinner bara torka några tårar då jag vände mig om för å se om Tobbe å Nina kom efter så vi kunde åka härifrån..
men den som kom först va prästen..Han var väldigt rar å gjorde å sa allt i sin makt för å få mig tillbaks in..Tillbaks för vadå kände jag!?
Jag va beredd på att ge upp!! JAA GE UPP va min enda tanke..
Men jag hörde vad prästen sa å när han sa att jag skulle vända min styrka å använda den på rätt sätt genom att gå tillbaks in å lösa det jag kommit hit för så lät det bara inte bra..Det va ju självklart att det va detta jag trots allt var här för..jag andades djupt å Nina å Tobbe som nu oxå kommit pushade på mig..

Jag gick in igen..

Väl inne så fortsatte pajkastningen å JAG va INTE sämre jag..

Jag högg tillbaks likaså va jag säker den som högg först oxå..MEN någonstans mitt i allt så drog pappa öronen åt sig å sen syrran å jag med..
Idag kan jag säga att vi ALLA kastade skit å tyckte å tänkte om mycket..Å DET VA BRA!!
Så bra att vi tillslut samlade oss å bara gjorde det vi var där för.Vi medgav alla att allt inte blivit så bra men vi alla ville att det skulle bli det..
VI 3 började SAMARBETA !!!!!!!

HUR/NÄR å hur det kom sig mitt upp i all kaos vet jag inte,MEN nu va vi alla rörande överrens om hur det SKA VARA !!

Efter många hårda ord oss emellan så kunde vi nog alla se att det i mångt å mycket var baserat på hörsägnen å då e det inte konstigt att det blir galet..

Men vi löser detta!!!
JAG KALLADE MIN SYSTER FÖR MYCKET FULA ORD HÄROMDAGEN!! FULA ORD BASERADE PÅ VAD BEGRAVNINGSTANTEN SA.HON HADE KUNNAT FÖRKLARA SAKER Å TING ANNORLUNDA ISTÄLLET FÖR Å UTTRYCKA SIG SÅ ATT JAG BARA KUNDE FÅ DET TILL ATT SYRRAN SA NEJ PGA.KOSTNADEN..
JAG LYSSNADE PÅ MIN SYSTER IGÅR Å DET VAR INTE SÅ TROTS ALLT..JAG BER HÄRMED OM URSÄKT OFFENTLIGT FÖR DESSA SMUTSIGA ORD Å ANKLAGELSER DÅ JAG FICK EN FÖRKLARING SOM JAG ANSER HÅLLER MÅTTET!!!!!

Jag försökte ringa min syster efter samtalet med begravningstanten men hon svarade inte å eftersom honinte gjorde detta så ringde jag till hennes dotter å inte heller denna svarade..DÄRFÖR å eftersom syrran inte heller ringde upp mig så antog jag ihop med begravningstantens ord/förklaring att det handlade om pengar...
SKÖNT att detta inte var hela sanningen å att sanningen kom fram öga mot öga !!!!!

Min syster har väldigt ont av att jag har denna dagbok men jag ser inget annat sätt för mig å bearbeta å komma vidare i mitt liv å med mitt sörjande,än å skriva av mig även om det är här!

Denna dagbok är min själs å min själs innersta tycke å tankar å som jag sa igår så har ett rum oftast 4:a hörn å lek med tanken på att ett föremål sätts i mitten av detta rum..Visst ser föremålet olika ut beroende på ifrån vilket hörn du tiitar eller avståndet till själva föremålet!?

Så ord som att jag ljuger om vad som skrivs här är ett sätt å se det på,men det kan man bara säga om man inte upplevt samma synvinkel eller haft kontakt med föremålet på samma plan..Det vill säga att vår ålderskillnad å uppväxt ser olika ut på många sätt..
Min uppväxt vet hon inget om för då fanns syrran inte där likaså hennes uppväxt vet jag inte mycket om även om jag var där..Men jag va för liten för å både se å förstå...

Men jag säger ändå inte att hon ljuger för jag har inte vandrar ens 1 mil i hennes skor....
Men då vill inte heller jag att mitt lidande skall benämnas med det ordet då mina skor bara slitits ut å fått sina spår då mina fötter vandrat i dom å ingen annan...

VI ALLA SÖRJER Å BEARBETAR PÅ OLIKA SÄTT!!! MEN BARA FÖR ATT MITT SÄTT E PÅ ETT VIS Å DITT SÄTT PÅ ETT ANNAT! sÅ GER DET INTE NÅGON AV OSS RÄTT ATT FÖRKASTA DEN ANDRES !!!

Med detta vill jag bara ta en kopp kaffe å slappna av å ladda inför i morgon..Dagen då mamma ska få sina fina kläder å då jag (vi) ska sätta på mamma hennes smycken <3





5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja verkligen,men nu laddas det mental inför uppgiften i morgon <3

      Radera
  2. Maria, - jag bara gråter, detta tog andan ur mig...
    - Ni gjorde det till slut tillsammans...
    - Och att Du hade Din FANTASTISKA SON och LIKA FANTASTISKA VÄN MED DIG.
    - Det är så STORT!!

    - Att Din Pappa kom med på detta möte, - gjorde mig först skit rädd när jag började läsa,
    men ju längre jag läste så insåg jag att detta var bra - han fick chansen att höra vad Du
    hade att säga och naturligtvis Din syster oxå...

    - Prästens agerande kan jag bara tycka, - Bra Jobbat...

    - Och Maria, - när det gäller upplevelser som ni har i olika skeden av ert gemensamma liv, - olika, - varför? - ni är två olika personer och levt i två olika faser av ålder..
    - Vad Du känner och tycker är rätt för Dig, - det är Dina Minnen - det är vad Du kommer i håg..
    - Låt ingen ta detta ifrån Dig, det är Din Sanning i minnet och ingen annans..

    Vad Din syster och Din pappa minns är säkert rätt för dem, - det är ju vad dem minns, -
    ingen, absolut ingen har samma minnen eller "kom ihåg" vad som hände...

    - Det är som Du säger, - beroende på vart man befinner sig i "rummet" - alla ser ur olika synvinklar - vad jag ser, betyder ju inte att någon annan ser samma sak...

    - Maria, förstår Du nu varför jag är så stolt över Dig....??
    - Du både ger och tar av Dig själv - Du gav inte upp, Du gav inte efter...
    - Du lyssnade även på Din syster - och gav henne rätt i vissa saker - gav henne en ursäkt, - här inför hela jäkla samlingen av oss som bara älskar Dig,, - STORT MARIA...

    - Men, Du skall inte be om förlåt för denna blogg, den är DIN och här skrivs precis vad Du vill och känner, - den är till för Dig och Dina tankar, känslor, som måste få komma fram,, så be aldrig om ursäkt för den....

    - Kristina fick sina fina kläder och smycken, - ja jävlar vad Du gör mig STOLT MARIA...
    - Om bara hälften av oss alla här hade samma kurage att stå upp för sina åsikter, så jäklar då vore det bra mycket lättare att vara människa, - Du gjorde det Maria....

    - Självklart har vi olika syn på sorg och hur man visar den, finns lika många sätt som människor på jorden tror jag, ingen sörjer på samma sätt - det skulle vara väldigt märkligt, - då vore vi ju även "stöpta" i samma form,,, - brrrrrrrrrrrr,,, inte bra....

    - Tar en fika jag oxå - blev "tagen" av denna ärliga blogg Du skrev - måste lugna ner mitt hjärta lite innan jag spricker av stolthet.....
    AJ LAV JOOOO.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta e stort <3
      Jag va införstådd med att till 99 % tar hon med sig pappa så jag blev varken rädd eller förvånad :) Å det va skönt att det va pappa så han fick en chans å höra min version oxå..
      Att man upplever å uttrycker sin sorg olika e inte heller något konstigt men det blev skruvat då jag fick dom svaren jag fick av begravningstanten..
      Det gör mig otroligt glad å rör av dina fina värmande ord <3
      Att du säger att du blir stolt över mig e faktiskt oxå något nytt för mig att ta..Inte bortskämt på det planet om jag ska vara ärlig..
      Jag står för allt jag tycker/tänker å säger å ser det som en självklarhet att lika offentligt som jag förkastade så ska jag lika offentligt vara förlåtande !!!
      Jag e inte bättre än någon annan men jag försöker å vara så rättvis som jag kan å därför inte sen med å rätta till även felen som jag gör..
      Å nu laddar jag mentalt inför elddopet i morgon...
      Då ska jag utmana mig själv att genomföra det jag nu har kämpat för <3
      Du tillhör skaran av ljus i mitt mörker å eran styrka tar jag med mig i morgon <3
      PoK å jag lavvar dig me min vän <3

      Radera
  3. Styrka till dig idag, min vän!
    Detta kan bli något fint och ett bra minne.
    Kramkram <3<3<3 Gerd

    SvaraRadera