söndag 19 februari 2012



Fortfarande förbannad som en jävla skogshuggare med slö yxa !!!

Helt jävla ärligt..VA FAN E DE ME FOLK ??????

Jag har i kväll insett att jag MÅSTE va adopterad !!
Jag t.o.m HOPPAS på att jag e det :/

Surnade till rejält över vad min s.k syster hade sagt till våran ena moster..Det va ju detta om dödsannonsen å att eftersom det kanske inte finns pengar så det täcker allt så sa jag ju att om det e viktigt för dom så kan dom ju sätta in en egen annons ihop systrarna å deras familjer...
Sen ville min moster enligt syrran inte lägga själva begravningen för tidigt då min ingifta morbror e dålig å behöver tid på morgonen.Syrran ville inte ta hänsyn till detta då hon inte tyckte att det kändes viktigare att pleasa andra utan ville dom komma så kommer dom när syrran satt tiden PUNKT ! Jag har INTE opponerat mig om detta eftersom jag redan sagt hur det ligger till med min ståndpunkt i detta.
Sen va det ju detta med en isbjörn i marmor som e tung som ett as å inte vidare fin alls,men det e nån snubbe a´la orrefors å död e han oxå.Pg.a att han inte finns mer har den stigit i värde å denna hade min moster ringt upp å pratat om med min syster..ENLIGT SYRRAN !

När syrran la fram det så sa hon att den va på panten vilket den oxå e å när syrran berättade så tyckte hon att vår moster ställde otrevliga frågor om den..Vad mamma fick när hon pantade den o.s.v... HON VILL HA DEN sa syrran till mig!

Visst jag blev irriterad eftersom jag tyckte det lät bisarrt...
Hade hon velat ha den så hade hon ju kunnat be sin syter om å skriva över den innan hon gick bort så att säga eftersom den kommer ifrån vår mormor från början..Fast det klart !! Då hade det varit bra om även dessa systrar hade haft kontakt,vilket dom inte hade mer än nödvändigt !! Å nu e den ju dödsboets å där står syrran å jag.

Har funderat ett par dagar på å ringa upp min moster å fråga om allt detta å det gjorde jag idag !!!

Måste ärligt säga att jag nu inte vet VEM som talar sanning !!!

Enligt min moster har syrran sagt att självklart ska våra mostrar stå med på döds annonsen å att moster kommenterat mer än att isbjörnen e vacker...Ja nä det kände hon inte till !!??
Sen va det inga problem alls med begravnings tiden för morbror ska ju inte ens med !!??

Jag fick nu oxå infon om att deras äldre syster inte heller skulle komma..Hon har blivit sjuk å tycker detta är jobbigt!

Jag berättade för min moster om mötet i morgon å hon tyckte bara att jag å min syster skulle bli vänner..
VÄNNER !!???
ALDRIG SÅ LÄNGE DET FINNS BENSIN NOG Å TUTTA PÅ HELA HELVETET MED !!!

Jag frågade henne HUR hon trodde att det skulle kunna gå med tanke på en sån enkel sak som klädval..GISSA vad moster sa då...
Näää,inte skulle väl din syster sätta på er mor sånna kläder!!??
JOOOO,svarar jag det har hon redan gjort å nu ligger din syster i kapellet klar i sin pyjamas !!!
Näää säger hon ytterligare å då jag tar ton å ytterligare en gång förklarar att så e fallet så säger hon bara igen..Kan ni inte bara vara vänner?? S U C K !!!!!

Helt plötsligt börjar hon prata om hur roligt det ska bli å träffa alla !!??
VADÅ ROLIGT !!??
Har jag missförstått något eller e det inte en begravning vi pratar om???

När jag förklarar att jag inte tänker ge mig förrens min mamma är värdig å sänka ner i sin grav,ja då säger hon att hon inte tänker lägga sig i å att det är skit samma..

SKIT SAMMA??? J A G gick i taket å frågade om HON tyckte att det va en fin sista mundering å ifall hon hade velat bli klädd i sånna kläder av sina barn..Hon kontrar med att vi får göra vad vi vill det skiter hon i det e inte hennes ensak...Men det ska bli kul å träffa alla å hon har saknat sin syster.....!!!!????

Jag inser i detta tele.samtal att antingen är hon totalt knäpp eller så är det JAG som e det!!!

Summan av kardemumman = Min systers utsago om vad moster ska ha sagt till henne är inte enligt moster själv sant å hon har saknat sin syster trots att hon inte sökt kontakt med henne på flera år,samt att det ska bli kul å träffa alla å ta i hand som hon sa i slutet av vårt samtal..

Min slutsats i detta är = JAG KRÄKS PÅ KONFLIKTRÄDDA MÄNNISKOR som gömmer sig bakom kappor som tydligen vänder sig i vinden..Jag vet inte vem som ljuger eller talar sanning utav moster VS syster..Moster tycker det ska bli kul å träffa sin syster som hon saknat,varpå min undran är om hon missa att hon ÄR DÖD å förmodligen är nöjet helt å hållet på hennes egen sida!
Å att hon skiter i om hennes syster kläs i skit,ja det skiter hon i för det e upp till syrran å mig men om hon fick bestämma så vill hon bara att vi är vänner allihop å skakar hand med varann.....

SYRRANS VÄN LOTTA !! HON HAR RÄTT !!! J A G ÄR IFRÅN EN ANNAN PLANET !!!! FÖR INTE FAN E JAG IFRÅN SAMMA SOM DOM I ALLA FALL !!!

VA FAN I HELVETET ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK????? ELLER HELT JÄVLA ÄRLIGT.ÄR JAG DUM I HUVUDET Å HAR MISSAT NÅGOT HÄR ELLER???

Det kanske är normalt alla begravas i mjukisbyxor å fleecetröja å se fram emot alla ansikten man inte sett på flera år å vara glad för att man ÄNTLIGEN ses å skakar hand????

HJÄÄÄÄP jag tror på allvar att jag tappar bort mig själv här...VA FAAAAAN E FELET ??????




5 kommentarer:

  1. Det finns alltid minst lika många versioner som det finns inblandade. Men visst verkar det väldigt förvirrat.. Men för att svara på din fråga: Nej, du är inte dum i huvet. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack !!! det hjälpte i alla fall..
      Snacka om förnekelse stadie...
      Ja ja,snart e det över å då slipper jag dom alla..SKÖÖÖNT !!!
      Kram <3

      Radera
  2. Maria, Maria - Jag tror banne mig inte att detta är riktigt vettigt, - är människor så förbannat, förbannat ja vad fan säger man - RÄDDA!! - Rädda för att ta en konflikt? - Är dem så jäkla rädda för att dem själva kommer att må ILLA tillslut av att VETA, - jag gjorde inget för att HJÄLPA MARIA, genom detta... Vad är det här??? - Har faktiskt aldrig i mitt snart 62-åriga liv hört något liknande, att människor är så in i h,,,,,e dumma, egoistiska, och totalt empatilösa, - otroligt....
    Lögner och förtal verkar vara en bra sammansättning tydligen, - den säger så kontra den andra eller flera, - men för (den jag inte tror på) guds skull ge ER, - Och Låt Kristina få en VÄRDIG BEGRAVNING, CERMONIN som MARIA försöker få till just VÄRDIG, - i sina fina kläder och med sina smycken, - INTE i "mjukis-kläder"...
    Och alltså - Roligt att "skaka hand", vaaa!!!!
    Det är en begravning vi talar om inte en jäkla familjeträff med middag, - jag är totalt paff, - Du har rätt Maria, - vi bor inte på samma planet, - Maria det är inte du som är dum i huvudet här, - du tänker med vett och etikett..
    Jag läser om detta hela tiden och undrar vad är det jag missar!! - Kommer fram till samma sak hela tiden - DU HAR RÄTT, KONFLIKT RÄDDA MÄNNISKOR....
    MARIA, GÖR DITT RACE - DU HAR RÄTT FRÅN FÖRSTA STAVELSEN TILL DEN SISTA - R Ä T T!!!!
    Och kör på i morgon - ut med allt.....
    Tycker inte att det finns anledning att hålla något tillbaka, ut med det bara....
    JAG KÄNNER EN SÅDAN STOLTHET ÖVER ATT DU ÄR SÅ KLAR I DINA TANKAR OCH VET, VET HUR EN CERMONI SKALL BLI SÅ VÄRDIG SOM MÖJLIGT...
    Detta är Värdighet ut i fingerspetsarna, - Maria du får all min styrka jag har, all min Kärlek till Dig och Dina Barn...
    Jag bara lav joo...

    SvaraRadera
  3. Är helt med Sir Fräs, kunde inte sagt de bättre själv. Herre jävul... De e ett under att du e som du e med tanke på "knäpp-genen" som verkar härja i din familj... Näe nu va jag elak, sandlådenivå blev de på mig nu men va fan... Kunde inte låta bli. Tänker på dig gumms <3 vill du kräkas är linjen öppen och hinken tömd och redo för ny omgång <3

    SvaraRadera
  4. Hej igen Maria!
    Jag kan inte låta bli att rita ner en rad, för det här är så knäppt.
    Först vill jag säga, att den enda som för ett vettigt resonemang är DU.
    Det är väl inte ROLIGT att träffa ALLA på en begravning, där man INTE SETTS på alla de år? Och för övrigt "skiter i allt" utan VÄRDIGHET?
    Och sen det sista, VI KAN VÄL I ALLA FALL VA VÄNNER! Det är "rädsla".

    Nä, jag instämmer i Sir Fräs, många rätt där... och det är så tråkigt att det skulle bli så här. Det tar på krafterna.

    Men det är märkligt, jag har nyligen haft en Minnesstund och den var värdig och fin, jag hoppas denna min dag idag blir bra den också, sen är det över, så gott som, men man vet aldrig - med andra människor, mer säger jag inte.

    Styrka, kraft och energi♥ önskar jag dig, Maria. Kramkram ♥

    SvaraRadera