måndag 13 februari 2012




Jag känner mig gammal..Ja ja ja jag vet..Snart 40 hmm..Men jag känner mig som 140 å livs levande.
Mycket har hänt på 2 dagar...
Folk som kryper fram ifrån skrymslen å vrå å känner å saknar..
JÄVLA HYMLARE !!
Bet ordagrannt av huvudet på 1 av dom offentligt å det funkade i alla till 40% som skrämselpropaganda å höll någras nyfikenhet/skitsnack för dom själva.Men sen har en viss f.d bekant sen 23 år tillbaks hittat ett sätt att söka uppmärksamhet så hon startade en egen liten "offer-ruta" till sitt ego..På sin sida ifrågasatte hon om man får lov att ha ensamrätt på sorg !

HAHAHA IDIOT !! Bevisar bara vilken trög jävel rent ut sagt hon e !!
Det handlar om att man kan välja hur man uttrycker sig..Man behöver inte komma efter 23 år å kalla någon mamma bara för att den e död !!
Man behöver inte heller påstå att bara för att man kommenterat några ggr på facebook det senaste 6 månader-1 år å då kallar det för mamma,inte heller e det ok att göra sig mer hörd än den i faktum BIOLOGISKA familjen då man inte ens kan sätta sig i sin bil å åka 25 minuter till denna människa som nu känns som en mamma..OM alla hästar hade varit hemma så säger det sig självt..Du hade varit där å varit överlycklig för att du hittat din "mamma"..
Sen om din "mamma" betydde så mycket så kan jag ju bara ihop med många andra undra hur du kunde handla på det viset å lägga ut hennes död som en smarrig nyhet..Du skrev själv att du inte visst när,vad å hur typ men skulle återkomma efter att du fått tag i mig.
Synd för dig då att JAG visste men inte berättade ett skit för dig..Å du hade det varit så betydelsefullt för dig å om du hade varit så när så hade du vetat !!
HYENA tror jag det står om man slår upp ditt namn...
När jag inte ville berätta hur mamma dog när hyenan ifrågasatte så började hon operation "lägga till min döda mammas facebook vänner" Allt för å få veta hur hon dog å snacket som går på stan är inte samma som den verkliga händelsen..
Å gissa vem som startat spekulationer..Jupp hyenan..
Låter henne hållas men ber till någon om att vi aldrig någonsin ska behöva få våra vägar korsade...För hennes skull !!

Sen min stora syster....suck...

Bestämde mig för att INTE vara som vår mamma var..
Jag bestämde väldigt snabbt att jag INTE ville vara med på något som hade med vår mammas död/begravning/bodelning !!
MEN !!! OM min syster vill ha hjälp med fixeriet runt omkring så hjälper jag henne MEN enbart för hennes skull !!

Många som inte levt mitt liv kommer ALDRIG att förstå å det skiter jag i !!
Samtidigt är min syster svag..jag har varje dag nu pratat med henne minst 2 ggr å hon pockar på mig å söker efter min sorg.Jag har bett henne att låta bli för den är redan avklarad..
För mig dog hon för längesedan så den enda skillnaden är ju att nu är hon det för alla..
Jag hade mitt sorgearbete när min syster fortfarande kunde fira typ jul med vår mamma..Hon andades å nojsade å kastade skit på mig å alla andra som inte passade in i hennes värld..

Min syster har i många år kämpat med sina demoner å paniken nu blev ett stort bakslag.men istället för å se det för hur det låg till har hon valt att ge sig själv dåligt samvete å på detta sätt glömt bort allt som gjorde att hon själv inte hade någon kontakt med sin mamma på flera år..Hon har 3 vuxna barn å ingen av dessa hade heller en mormor..

Men igår gjorde hon och sa något väldigt dumt..Jag sväljer å sväljer å sväljer...
Vill inte påpeka eller ställa henne mot väggen men kommer snart vara tvungen..
Hon vill inte ha okända människor på begravningen för då kommer hon själv inte att kunna delta,å det e helt ok tycker jag..Men att jag får vara den som förmedlar detta känns sådär..
Samma med våran moster..Jag tycker så mycket om min moster med inte heller sina 2 systrar hade mamma kontakt med. 1 bodde långt bort å va knepig å den som bodde närmast va fin i kanten å bestämmande..Ja så sa mamma :) Kan höra henne säga dom orden då jag hälsade ifrån S när jag pratat med henne..
Nu har moster S tydligen pratat med min syster å ville att hon å systern med familj skulle stå med i dödsannonsen..
Min syster e så orolig för att det ska täckas med alla utgifter inte kommer att finnas pengar till å den annonsen skulle gå på massor med alla namn.
Då sa jag iofs att om detta var viktigt för systrarna så kunde dom väl sätta in en egen annons.Jaa det va ju rätt tyckte syrran med.
Nu visar det sig att när Moster S hörde av sig igen så säger min syster till henne att detta inte kommer på fråga med att deras namn står med utan sägaer ATT JAG inte vill å tycker att dom ska sätta in en egen..suck..
Sen ville hon ha bort mammas facebook sida å det ville hon att jag skulle fixa eftersom hon inte e haj på detta med datorer..
Å då kom jag ihåg att min ena son hade kvar mamma på sin gamla användar profil.Så där skrev jag å ringde upp min syster så hon fick höra och godkänna innan jag printade ut ett meddelande till hennes fb vänner..

Sen finns det några saker till min syster har valt å säga till folk att JAG ska ha sagt eller tycker enbart för att det e lättare för henne å möta människor på det viset..
Å konstigt nog så e det ok..Jag vet hur hennes sjukdom är å hur den får henne å må..Så om det e lättare för henne å dra mig i smutsen så e det verkligen okej..
Jag e redan skit i mångas ögon..Jag valde att inte finns kvar vid min mammas sida å jag besökte henne inte å krävde ett uppklarnande å jag kommer heller inte vara där då det e dax å ta farväl..

Jag e redan klar med detta...Fast på mitt sätt å för länge sedan....

10 kommentarer:

  1. För mig e du allt annat än skit! Önskar jag kunde göra något <3 puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det värmer..Du finns där å det hjälper ska du veta <3 puss <3

      Radera
  2. Du är så långt från skit man kan komma bejb, det vet du och det vet vi. Att "folk som vet" vet osant skvaller och en massa lösryckta spekulationer - beror på att dom har lyssnat på såna som är fulla av skit på riktigt. Du vill i alla fall inte ha såna människor i ditt liv, men visst kan man bli besviken på dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig som skit å orkar inte tjata emot dom som "lyssnat" istället för å ta reda på hur det ligger till..Visst vill jag ha bra folk i mitt liv å jag kan ju redan här se vilka som finns för mig å det hjälper i min egen kamp mot den elaka jag som vill slita alla slut huvuden i stycken.. Besviken!?Ja,jo..Men framför allt bitter å det MÅSTE jag jobba bort <3

      Radera
  3. Du är en fantastisk tjej, min respekt som medmänniska har du och har alltid haft.. Skit i "hyenorna", dem är inget annat än just HYENOR.. Skvaller, ett ord AVSKYVÄRT - jag "lyssnar" aldrig på lösryckta meningar, det rinner av mig som vattnet på en gås, typ... Jätte Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin <3 Jag vet att du lärde känna en del av min mamma i slutet..Jag har många gånger önskat att hon kunde behandlat oss (syrran&mig + våra barn)på samma sätt som sina nya vänner..Men jag vet hur det hade blivit i slutet för jag har även sett vänner som kommit för när.Det jag har sett är deras ryggtavlor när dom går å hört snacket när dom kommit runt hörnet..MEN jag klandrar ingen..Trots att jag på nåt sjukt sätt en gång i tiden stod upp å fightades för min mamma även om jag om någon vet hur det är/kan vara..därför känns det extra skönt att du om någon som lärde känna mamma om hennes bättre sida,för ja hon hade en sån med ibland..Att just du säger som du gör berör..Tack <3 kram

      Radera
  4. Ska berätta att jag var i din position när min "pappa" dog. Hade inte pratat med honom på flera år, och hans begravning kändes som en parodi av nåt slag. Alla visste vem jag var, och att jag inte haft nån kontakt med honom, ändå frågade dom 1000 frågor och slickade röv rent ut sagt, för att få reda på allt om hans död, orsaken, och allt om gud och hans moster. Hur bra vänner dom hade varit och blablabla. Konstigt att dom inte visste vem han var då, om dom var så nära vänner? Och hade dom fått veta varför jag brutit med honom, alltså den riktiga versionen, hade dom inte knackat på hans dörr över huvudtaget, dom hade spottat på den. Ja, dom knackade på hans dörr kontinuerligt från dag 1, efter hans död. Dom såg mej komma för att plocka i skiten och snokade precis hela tiden. Tyvärr är människor såna och det är ett helvete att behöva tas med dom, när man borde få vara ifred. Folk har en bild av allt, och den kan dom behålla. I ditt hjärta vet du vad som är riktigt och vilka du känner förtroende för. Det är ditt val och ingen annans hur du väljer att vara och förhålla dej till saker och ting. Ingen kan döma dej, tala om för dej vem du är, eller ens tro att dom kan tillhöra din närmaste krets, om du inte vill ha dom där. Sin familj väljer man, och det är dom som tycker om en på riktigt, respekterar och som kan se i ditt ansikte hur du mår. Dom behöver inte ens fråga. Bitterheten tycker jag att du ska kasta ut med skurvattnet. Likaså de som inte är värda nån plats vid din sida. Så länge man tillåter bitterheten att tugga på en, så har fortfarande personen som orsakat den vunnit. Kramar till dej, och ge dej inte, utan gör det här på ditt sätt. Du är värd så mycket mer <3

    SvaraRadera
  5. Jag kommer ihåg den perioden..Vi kände inte varann så väl just då,men jag minns att jag lekte med tanken redan då å mådde så illa..Illa för att jag på något vis kände att oavsett orsak så skulle vi en dag kunna knyta ihop våra ryggsäckar..Jag vet att det finns en till i vår gemenskap som få lida just nu..Hon lider för att hon är nästa efter oss och genom att se å höra mig så vet hon vad som kan bli hennes verklighet <3 jag unnar inte någon detta vi du å jag Nyfis..Det vi går igenom e inte mänskligt..Kommer vi någon gång att hitta hem tror du??? Jag vet att allt du skriver e sant å rätt..Men jag har så svårt för å hitta mmitt skurvatten..Vart e det liksom????
    Tack älskade vän för att jag har turen å ha dig å din visdom nära <3
    Å du !!! Du är värdefull å alldeles jätte bra precis som du e oavsett hur du va ;) Du vet vad jag menar <3

    SvaraRadera
  6. Just nu är allt upprivet för dej igen så då är det svårt att hitta din hink. Sår blir åter infekterade när världen vänds upp och ner. Men trots alla känslor som bubblar i dej, så behöver dom gås igenom innan man kan skölja dom av sej. Tillåt dej att känna och reagera, du behöver inte lägga lock på. Allt som kommer ut ur dej, har en mening vet du, det är känslor som är dina, oavsett vad nån annan säger. Visst kan nån bli sårad av din uppriktighet, men dom får ta det helt enkelt. River dom upp dina sår, så ska dom känna det. Ingen har rätt att rota i dina sår. Hem vet jag inte om man hittar, eftersom man troligtvis inte skulle känna igen något som är främmande för en. Istället får man bygga nåt eget, där man kan må bra och känna sej hemma i. Hel vet jag aldrig om man kan bli, men man kan välja att bara se framåt från och med just nu, och jobba på det.. Är någon egentligen hel? Det är ingen tröst, jag vet. Ärr bleknar men dom försvinner aldrig helt utan man får leva med dom. vare sej dom sitter på insidan eller utsidan. Ibland kliar dom och man påminns om varifrån man fått dom, men för det mesta känns dom inte alls. Jag vet att jag aldrig blir fri. Men jag tänker bannemej inte låta det styra mitt liv. Ibland behöver man ge sej själv en fajt, ta i på skarpen, så man slutar söka efter svar man aldrig kommer få. Men inte förrän man gett sej själv tid och tillåtelse att rida ut sina känslostormar. Du kommer hitta ditt skurvatten, när det är dax. <3

    SvaraRadera
  7. Tack Nyfis <3 Du brukar ha rätt så jag ltar på att du har det nu med..
    Jag ska hitta min hink tro mig,jag tänker inte sluta leta efter den i alla fall.. <3

    SvaraRadera