torsdag 10 maj 2012



Kvalité!!!
Ja det e ett fint ord det!! Men vad är det egentligen??

Vi är nog många som söker kvalité då det handlas allt från mat till kläder eller prylar vi vill ha/behöver..

I min värld är kvalité något som innefattar vänner..ja inte vilka vänner som helst utan riktiga vänner å DOM ÄR kvalité!!

Jag har funderat länge på hur många man egentligen kan kalla vänner.Jag vet att jag kan dela upp mina i olika fack.
Vi har dom ytliga bekanta,dom party sugna,dom lite mer problematiska,dom gamla vännerna å dom riktigt få nära som egentligen är dom enda som är värda ordet vän!!

Jag vet att jag e lika lätt å hata som å älska,allt beror på vilken sida jag anser att en person förtjänar å se/lära känna.Jag e inte rädd för å göra mig obekväm å tycker jag något så kan jag bara inte gömma det..
Detta har iofs gjort att jag har en del "ovänner" om du frågar andra men jag väljer å se det som att jag har personer i mitt liv som inte förtjänar att vara i mitt liv å detta har jag visat på ett sätt som dom då tar som ovänskap..

Rätt så kul faktiskt,pratade just med en vän å vi kom in på ordet *ärlighet*!!

Säg den som inte vill ha ärlighet!?MEN,om man är ärlig så får man faan för det med...
Detta är mitt största problem!Jag är ärlig oavsett om andra tycker jag är elak eller pinsam..Men fråga mig aldrig något om du vill ha ett svar som innefattar en lögn!!

Jag har insett att jag har en vän i min närhet som är världens goaste människa,men så jävla konflikträdd att t.o.m röven på personen försöker gömma sig bakom sig själv :)

Vad gör man liksom???? Jag har så många gånger hjälpt denna vän då jag har kunnat på div.olika sätt,men nu känner jag att jag inte orkar ha denne i min närhet längre då vår vänskap inte är 50-50 så att säga..

HUR gör man sig av med någon utan att vara ärlig??? Utan att förklara VARFÖR man inte orkar längre??

Att låta saker å ting rinna ut i sanden,JA..Men det kommer alltid en dag då man får en fråga om -varför hör du aldrig av dig längre eller varför kommer du inte förbi???
Vad gör man då????
Ljuga??? AAAALDRIG !! Å vad händer då man förklarar det man gjort så många gånger förut?? JO MAN FÅR EN OVÄN!!??

Ja inte faan e livet lätt i alla fall...

En vit lögn,jo visst...Men vissa saker kan aldrig byta färg!En lögn är en lögn!! Å lögnen är NO WAY VIT hur mycket du än försöker försköna saker å ting..

Kommer att sakna det fina i denna vän,men tyvärr har jag insett att denna vän är inte min vän på samma sätt som jag e dennes...

Skit samma,life goes on :))

TUR att det finns dom vänner som uppskattar en för vad man är INTE för vad man kan ge dom :)

Så idag vill jag rikta en stor kram till mina riktiga vänner som finns å stöttar mig,helst NU med allt som händer..

Till er andra så säger jag bara..Lycka till i livet .....!!!

2 kommentarer:

  1. Får du frågan om varför du inte hör av dig så säg att du ger den här vännen ditt svar den dagen han eller hon är redo för ditt ärliga svar =)

    Nä de är inte lätt, jag är oxo väldigt ärlig av mig o förväntar mig de från andra oxo..

    Ha en bra dag vännen =)))

    Kram kram ♥

    http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera